ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ
Ποια είναι η διαδικασία αλλαγής Προμηθευτή Φυσικού Αερίου;
Τόσο η διαδικασία επιλογής όσο και η διαδικασία αλλαγής του προμηθευτή φυσικού αερίου είναι μια απλή διαδικασία.
Για την προμήθεια Φυσικού Αερίου απαιτείται σύναψη Σύμβασης Προμήθειας μεταξύ του Προμηθευτή και του Πελάτη η οποία συνάπτεται στη βάση της Προσφοράς Προμήθειας που υποβάλλει ο Προμηθευτής στον Πελάτη, μετά από αίτηση του τελευταίου.
Για την υποβολή Αίτησης, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχει σύνδεση Φυσικού Αερίου, ενεργοποιημένη ή μη, της εγκατάστασης του Πελάτη με το Σύστημα ή το Δίκτυο.
Τι δικαιολογητικά χρειάζονται για να εκπροσωπηθεί η παροχή μου από τον ΗΡΩΝΑ;
Πάτησε εδώ για να δεις τα δικαιολογητικά ανά κατηγορία πελάτη.
Υπάρχει κάποιο κόστος για την αλλαγή Προμηθευτή;
Ο Πελάτης μπορεί να επιλέγει αλλά και να αλλάζει ελεύθερα τον Προμηθευτή του χωρίς περιορισμούς ή πρόσθετο κόστος.
Πόσος χρόνος απαιτείται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας αλλαγής προμηθευτή;
Η όλη διαδικασία ολοκληρώνεται εντός περίπου 2 εβδομάδων σύμφωνα και με τις διαδικασίες της αρμόδιας Εταιρείας Διανομής Αερίου (ΕΔΑ).
Το αίτημα αλλαγής εκπροσώπησης πραγματοποιείται από τον ΉΡΩΝΑ αμέσως μετά το πέρας της προθεσμίας υπαναχώρησης, αλλά εφόσον το επιθυμείς, έχεις το δικαίωμα, με ρητό αίτημά σου προς τον ΉΡΩΝΑ να ζητήσεις να αποσταλεί το αίτημα αλλαγής εκπροσώπησής σου και κατά τη διάρκεια της προθεσμίας υπαναχώρησης με ταυτόχρονη παραίτηση του δικαιώματος υπαναχώρησης όπως για παράδειγμα στέλνοντας το κάτωθι μήνυμα: «Με την παρούσα αιτούμαι την άμεση εκτέλεση της Σύμβασης Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας και αποδέχομαι ότι θα απωλέσω το δικαίωμά μου υπαναχώρησης από τη Σύμβαση, μόλις το αίτημα εκπροσώπησής μου εκτελεστεί πλήρως.
Κατά τη διαδικασία αλλαγής προμηθευτή υπάρχει περίπτωση να μείνω χωρίς φυσικό αέριο;
Αν η σύνδεση είναι ενεργή και ο πελάτης διαθέτει ήδη τροφοδοσία φυσικού αερίου, δεν μένει χωρίς αυτή μιας και δεν απαιτείται καμιά αλλαγή του μετρητή ή της εσωτερικής εγκατάστασης του ακινήτου και η τροφοδοσία του ακινήτου εξασφαλίζεται από τον αρμόδιο Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής (ΕΔΑ).
Ο ΗΡΩΝ μπορεί να παρέχει φυσικό αέριο σε όλη την Ελλάδα;
Η εταιρεία ΗΡΩΝ μπορεί να προμηθεύσει με φυσικό αέριο όλες τις περιοχές της Ελλάδας που είναι διασυνδεδεμένες με το Δίκτυο Διανομής Φυσικού Αερίου.
Τι είναι ο Ηλεκτρονικός Κωδικός Αναγνώρισης Σημείου Παράδοσης (ΗΚΑΣΠ);
Είναι ο μοναδικός ηλεκτρονικός κωδικός που χαρακτηρίζει το κάθε σημείο παράδοσης. Καθορίζεται από τον αρμόδιο Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής (ΕΔΑ) και περιλαμβάνεται τόσο στη Σύμβαση Σύνδεσης όσο και στο Τιμολόγιο – Λογαριασμό κατανάλωσης.
Τι ισχύει για τους Ευάλωτους Πελάτες στο Φυσικό Αέριο;
Σύμφωνα με το άρ. 3 παρ 5 του Κώδικα Προμήθειας Φυσικού Αερίου σε Πελάτες, τα κριτήρια, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία ένταξης ενός Πελάτη σε κατηγορία Ευάλωτων Πελατών και η διαδικασία απένταξης από αυτήν, καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας. Η Εταιρεία μας έχει ζητήσει και αναμένει από την Πολιτεία να προχωρήσει άμεσα στη έκδοση της αναγκαίας Υπουργικής Απόφασης προκειμένου να προσφέρουμε το αντίστοιχο πλαίσιο προστασίας και για τους Ευάλωτους Πελάτες στην αγορά φυσικού αερίου.
Τι είναι η Εναλλακτική Επίλυση Διαφορών και τι η Ηλεκτρονική Επίλυση Διαφορών;
ΕΓΓΥΗΣΗ
Τι θα γίνει με την εγγύηση που έχω καταβάλει στον προηγούμενο προμηθευτή;
Αν δεν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, οπότε και το ποσό της εγγύησης καταπίπτει υπέρ του Προμηθευτή και συμψηφίζεται με το ποσό των ληξιπρόθεσμων οφειλών, σε περίπτωση λύσης της Σύμβασης Προμήθειας, κατόπιν καταγγελίας ή αυτόματα, το ποσό της εγγύησης συμψηφίζεται με το πληρωτέο ποσό του τελευταίου εκκαθαριστικού Λογαριασμού Κατανάλωσης έως το χρόνο διακοπής της τροφοδοσίας. Τυχόν πιστωτικό υπόλοιπο που προκύπτει μετά τον συμψηφισμό καταβάλλεται στον Πελάτη ατόκως, το αργότερο εντός ενός (1) μηνός από την έκδοση του τελικού εκκαθαριστικού Λογαριασμού Κατανάλωσης.
Τι είναι η εγγύηση και γιατί καταβάλλεται;
Η εγγύηση είναι το ποσό που καταβάλλεται στον Προμηθευτή, για την εξασφάλιση αποκλειστικά, μελλοντικών οφειλών που απορρέουν από την Σύμβαση Προμήθειας Φυσικού Αερίου και υπολογίζεται όπως βλέπετε εδώ.
ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΕΩΣΕΙΣ
Κάθε πότε θα εκδίδεται ο λογαριασμός μου; Θα είναι έναντι ή εκκαθαριστικός;
Η περίοδος τιμολόγησης ακολουθεί τις περιόδους καταμέτρησης της κατανάλωσης. Ανάλογα με το είδος των Τιμολογίων - Λογαριασμών και την περίοδο καταμέτρησης διακρίνονται σε:
- Έναντι (που εκδίδονται βάσει εκτιμώμενης κατανάλωσης) ανά μήνα
- Εκκαθαριστικούς (που εκδίδονται βάσει πραγματικής κατανάλωσης) ανάλογα με την καταμέτρηση της κατανάλωσης από την αρμόδια ΕΔΑ.
Οι λογαριασμοί θα εκδίδονται σε μηνιαία βάση και θα αφορά την περίοδο καταμέτρησης ή ως έναντι βάσει εκτίμησης.
Εκτός από την χρέωση κατανάλωσης στο λογαριασμό μου θα υπάρχουν και άλλες χρεώσεις;
Ο Λογαριασμός Κατανάλωσης φυσικού αερίου περιλαμβάνει τις Χρεώσεις Προμήθειας, τις Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις, τους αναλογούντες φόρους και τέλη, καθώς και κάθε άλλη οφειλή του Πελάτη προς τον Προμηθευτή που απορρέει από τη Σύμβαση Προμήθειας και την κείμενη νομοθεσία.
Ποια κόστη συμπεριλαμβάνονται στις χρεώσεις προμήθειας / ανταγωνιστικές;
Στις χρεώσεις προμήθειας περιλαμβάνεται η χρέωση για την κατανάλωση φυσικού αερίου, η οποία γίνεται αφού μετατραπούν τα μετρηθέντα κυβικά μέτρα (m3) σε κανονικά κυβικά μέσω του συντελεστή διόρθωσης που ορίζεται από την Εταιρεία Διανομής Αερίου και έπειτα σε κιλοβατώρες (kWh), βάσει της Α.Θ.Δ (Ανωτέρα Θερμογόνος Δύναμη kWh/Nm3) του Σημείου Εισόδου, για την τιμολογηθείσα περίοδο κατανάλωσης.
Ποιες χρεώσεις χαρακτηρίζονται ως ρυθμιζόμενες;
Στις Ρυθμιζόμενες χρεώσεις, περιλαμβάνονται κόστη που επιβαρύνουν όλους τους καταναλωτές φυσικού αερίου και αφορούν: τις χρεώσεις των Δικτύων Μεταφοράς και Διανομής και αποδίδονται στους αντίστοιχους Διαχειριστές, καθώς και τυχόν επικουρικές υπηρεσίες του Διαχειριστή Δικτύου Διανομής.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΚΤΥΟΥ
Ποιος διενεργεί τις μετρήσεις κατανάλωσης Φυσικού Αερίου;
Υπεύθυνος για τις μετρήσεις κατανάλωσης είναι ο Αρμόδιος Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής. Δηλαδή οι: Εταιρεία Διανομής Αερίου Αττικής (ΕΔΑ ΑΤΤΙΚΗΣ) Α.Ε, Εταιρεία Διανομής Αερίου Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας Α.Ε (ΕΔΑ ΘΕΣΣ), Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου Α.Ε (ΔΕΔΑ).
Που απευθύνομαι σε περίπτωσης βλάβης καθώς και οσμής αερίου;
Ο καταναλωτής φυσικού αερίου σε οποιαδήποτε περίπτωση επιθυμεί την εξυπηρέτησή του σε θέματα ασφαλείας, λειτουργίας δικτύου και έκτακτες καταστάσεις επικοινωνεί άμεσα με την αντίστοιχη εταιρεία Διανομής από την οποία εξυπηρετείται στα ακόλουθα τηλέφωνα:
- ΑΤΤΙΚΗ - Εταιρεία Διανομής Αερίου Αττικής Α.Ε.
- Κέντρο Ελέγχου Άμεσης Επέμβασης (Κ.Ε.Α.Ε.) - 8001111330
- Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών – 11322
- ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΘΕΣΣΑΛΙΑ – Εταιρεία Διανομής Αερίου Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας Α.Ε.
- Τηλεφωνικό Κέντρο Άμεσης Επέμβασης – 10302 ή 800 11 87878
- Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών – 11150
- ΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ – Εταιρεία Διανομής Λοιπής Ελλάδας Α.Ε.
- Τηλεφωνικό Κέντρο Άμεσης Επέμβασης – 8001122222 ή 2105551666
- Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών – 2162000401
ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ
Είναι ασφαλής η χρήση Φυσικού Αερίου;
Το φυσικό αέριο είναι απολύτως ασφαλές, καθώς εφαρμόζεται η τήρηση αυστηρών προδιαγραφών για την κατασκευή των δικτύων και εγκαταστάσεων φυσικού αερίου, αλλά και τακτικών ελέγχων, που γίνονται σε προγραμματισμένη βάση. Επίσης, δεν περιέχει μονοξείδιο του άνθρακα και δεν είναι τοξικό, συνεπώς σε σχέση με τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα είναι πιο καθαρό. Επιπλέον, ενώ είναι άοσμο, κατά τη μεταφορά του προστίθεται μια ειδική ουσία με χαρακτηριστική οσμή, προκειμένου να είναι εύκολα ανιχνεύσιμο σε περίπτωση διαφυγής. Επιπρόσθετα, το φυσικό αέριο είναι καύσιμο που διακινείται μέσω δικτύων, με αποτέλεσμα ο χρήστης να μην έρχεται σε άμεση επαφή με αυτό. Το φυσικό αέριο δεν αναφλέγεται εύκολα.
Πως διασφαλίζουμε την ασφαλή χρήση Φυσικού Αερίου;
Για την διασφάλιση της σωστής λειτουργίας των εγκαταστάσεων αερίου είναι ιδιαιτέρως σημαντική η καλή διαχείριση, η εμπρόθεσμη επιθεώρηση και η τήρηση της τακτικής προληπτικής προγραμματισμένης συντήρησης, όπως αυτή πραγματοποιείται σύμφωνα με το αρχείο της εγκατάστασης αερίου και το Πρόγραμμα λειτουργίας & συντήρησης.
Η ασφάλεια και της εσωτερικής εγκατάστασης του φυσικού αερίου, στηρίζεται στην σωστή εγκατάσταση και συντήρηση των σωλήνων, οργάνων, εξαρτημάτων & συσκευών (κουζίνα, λέβητας, καυστήρας κτλ.) που βρίσκονται μετά το σημείο παράδοσης – παραλαβής (μετρητής αερίου), όπως και στα ανοίγματα αερισμού των χώρων (μέχρι την έξοδο της εγκατάστασης απαγωγής καυσαερίων), όπου είναι εγκατεστημένες οι συσκευές αερίου.
Σε κάθε περίπτωση, ο καταναλωτής δεν επιτρέπεται να παρεμβαίνει στον εξοπλισμό της εγκατάστασης, παρά μόνο να διενεργεί "επιθεώρηση της εγκατάστασης" και να φροντίζει για την τακτή συντήρηση των συσκευών και σωληνώσεων.
Πως διασφαλίζεται η ασφάλεια των συσκευών Φυσικού Αερίου;
Όλες οι συσκευές αερίου υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Οδηγίας περί Συσκευών Αερίου (2009/142/ΕΚ) και πρέπει επάνω στη συσκευή ή στην πινακίδα της συσκευής να φέρουν τη σήμανση CE (συνιστώντας εγγύηση ότι οι συσκευές πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας) και να είναι κατάλληλες για τη χώρα προορισμού (GR). Αυτό σημαίνει ότι έχουν ληφθεί υπ' όψη οι ελληνικοί κανόνες εγκατάστασης και σύνδεσης και ότι διατίθενται οδηγίες χρήσης και εγκατάστασης στην ελληνική γλώσσα, λαμβάνουσες υπ' όψη τους ελληνικούς όρους εγκατάστασης.